Mammaträff & ambulansgubbar..

Helgen började jättebra, var hemma hos Helena på mammaträff, fint väder var de också ute så jag promenerade dit och hem. Som vanligt var de massa gott fika och en hel del surr :-)

  
  



Tyckte lillan var lite gnällig under dagen, sedan för vi in till stan för att hälsa på Rebban´s farmor och farfar. När vi varit där ett tag så upptäcker vi att lillan e lite varm, men jag tänkte inte mera på de just då. Väl hemma så kollade jag tempen medans jag gjorde henne klar för kvällen, den visade då 39,4 fick en alvedon och somnade. Sedan skulle jag kolla till henne innan jag skulle gå och lägga mig, då ligger lillhjärtat och rycker i hela kroppen samt låter de som att hon ska kräkas, tar upp henne i min famn och då är hon helt okontaktbar. Bad Per ringa akuten och de skickade ut en ambulans. Medans jag pratade med dem så piggnade gumman till men fortsatte att skaka.  :-( då hade hon 40,2. Ambulans killarna trodde nog att hon var på väg att få feberkramper. Som tur va gick ju allting bra, men usch va rädd man hann bli innan man fick kontakt med henne. Lillgumman fick en jättesöt nalle av ambulankillarna.



Sedan har helgen mest gått ut på att få i lillan vätska, har haft över 40 grader hela helgen, idag är första dagen hon har varit ordentligt pigg och lik sig själv. Får hoppas att febern ger med sig snart. Tycker så synd om lillhjärtat när hon är så hängig.

 
En febertrött tjej


Hoppas ni andra har haft en bra helg, nu ska jag kolla till lillhjärtat sedan blir de nog sängen, har inte varit så många timmars sömn i helgen :-) Här kommer en bild på lillan när hon är pigg. Ta hand om er!!
KRAM!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men usch så otrevligt... inge kul alls när de små är sjuka... Skönt att hon piggnade till o att de inte blev mer kramper ha hört att de inte alls är nå kul... Hoppas hon får fortsätta vara pigg nu!!! Massa kramar från oss

2009-03-29 @ 20:10:12
Postat av: Linda

De va ja som skerv de förra inlägget... namnet försvann :)/Linda

2009-03-29 @ 20:11:07
Postat av: Emma

Nämen stackars lillgumman, otäckt med feberkramp! Tur att det gick såpass bra men jag förstår att ni blev förskräckta. Hoppas hon kryar på sig! Hoppas föräldrarna får sova också! Kramar från Kåge

2009-03-29 @ 22:56:18
URL: http://emsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0