Lycksele

Vi har haft en toppenhelg, perfekt avslutning på semestern =) Lördagen blev det djurparken för hela slanten, va där vid lunch och lämnade stället efter 16 nån gång, barnen hade verkligen fått leka och titta.
Då bar de av till hotellet för lite uppfräschning och sedan middag på lappkåtan. Måste bara säga att de var fruktansvärt dålig service där och vi fick maten helt olika tiden, när sista fick sin mat hade nästan alla ätit upp =( de tyckte jag va dåligt. Men som tur va hade vi trevligt sällskap =) efter maten besökte vi hotellets lekrum sedan blev de mys och surr inne på hotell rummet.

Utslagna sötnosar =)

Idag då vi vaknade var de mulet och grått ute, sedan när vi satt och åt frukost började de hällregna så de blev inget bad på Anisa utan ett besök på dollarstore sedan hemmåt mot Skellefteå igen. Vi passade på att stanna av och käka middag tillsammans på Monaco innan vi skildes åt, där var de riktigt god mat och trevlig personal =)

Tack så mycket för denna helg familjen Burman/Lestander de var riktigt nice!!
Ha en bra kväll!! KRAM

Dagar som varit

Nu är de bara helgen och måndagen kvar sedan börjar jobbet om igen, känns sådär hade gärna varit hemma med Becca ett tag till =)
I onsdags for vi till Bygdsiljum och överraskade mamma som fyllde år i torsdags, vi tog de en dag tidigare så hon inte skulle fatta att vi skulle komma och de var riktigt trevligt hon blev glad och överraskad =)

Torsdagen blev en hemmadag med besök. På förmiddagen kom Brittan, Sheela och Marie förbi på kaffe och fika riktigt trevligt att surra bort nån timma =) sedan kom svärföräldrarna förbi och grillade med oss och hade med sig skråmträsk jordgubbar som va så goda. Självklart skulle hon visa upp för dem också att hon kunde åka linbana alldeles själv =)

Idag, fredag hade vi mysmorgon och fick besök av mormor, morfar och moster Frida efter lunch passade på att färga syrrans hår också =) sedan bar de av till Ursviken för pizzamiddag med familjen Roos/Furberg. Tack för sällskapet alltid lika trevligt!!

Nu sitter jag här och väntar på att tvätten ska bli klar så jag kan packa färdigt inför Lycksele resan imorgon. Gissa om jag har en peppad liten flicka hon har verkligen längtat efter att få fara på djurparken =)
Ha de bra!! Kram

Moröbacke

Idag hade vi äran att bli bjudna på middag hemma hos familjen Burman/Lestander, som alltid var de riktigt trevligt både maten och sällskapet =) Becca blev dessutom uppvaktad i efterskott, snacka om trevligt att få paket utan att man fyller år =) Tack för ikväll och vi gör om de till helgen i Lycksele =)

Byskemarknad

Idag passade vi på att fara på byskemarknaden, vi mötte upp Gabban och barna samt Åsa och hennes barn.
Riktigt trevligt och vi fick med oss spindelmannen och hello kitty hem =)
Följde med Gabban hem och käkade lunch med dom och surrade en stund. Medans jag var där ringde mobilen och de var dr Michell från ortopeden i Umeå, han ville gärna träffa mig och undrade om han kunde få ta sig an min operation då min ordinare läkare inte jobbar i umeå längre, snacka om att jag blev nervös, när vi lagt på skakade mina händer. Usch de börjar bli verkligt de här =( men de är ju de jag vill också. Men nu ska jag göra mera röntgen plåtar och träffa denna Michell. Fortsättning följer...

Nordanå

Idag har jag, Frida och Becca varit på nordanå lekparken och lekt hela dagen =) Där träffade vi på Emma, John och pojkarna samt Valeria, Olov och lilla Vilja. De var ganska mycket folk där men de kan ju bero på att trästocks började idag =) Efter all lek så for vi till Stig´s och fikade lite. Tack Frida för att du hakade på =)

Kasper, den lilla spjuvern =)

Vilja, en riktig goskit =)

Becca´s vackra solros som hon sådde på dagis har slagit ut, visst e den fin?!

Ha en bra kväll!!
KRAM!!

En dag i stugan i Kattis!!

Har varit hela dagen och kvällen i stugan och grejat på med farmor, Ola och Åsa. Vid middagstid kom Per och Fredde också och fiskade och tog hem båten till stan. En riktig toppen dag. Har nästan nyss fått i säng lilltjejen som inte somnade i bilen hem från myckle =)
De enda tråkiga med denna dag är att jag blir så besviken på mig själv att min rygg inte pallar de den gjort för något år sedan måste nog inse att jag har ganska ordentlig skolios men de e inte roligt att känna sig som en 80 åring med ryggproblem när man e 29 =( men men de blir väl förhoppningsvis bättre när jag får komma och operera mig =)
Hoppas alla andra också haft en bra dag!!
KRAM

Bygdsiljum

Vi har haft två helt underbara dagar i Bygdsiljum. På lördagen blev de mys och lek och grillade hamburgare till middag *mums* efter middagen blev de ett kvällsdopp på storsand  =)

Efter att lillan somnat for jag och syrran till broder som var sååå snäll och fixade båda våra datorer =) Tack Peder!! ♥
Söndagen gav oss riktigt fint väder och en heldag ute.

Tyckte denna blomma var sååå ofantligt fin =)

Jag och syster yster =)

Efter lunch hade mormor planerat att vi skulle fara och ha picknick på gräsmattan hemma hos Peder och de blev supermysigt, men de var mest jag, becca, frida och mamma som myste. Peder och pappa höll på med att måla och bräslå huset =)
Efter vi varit där klart tog vi oss ett till dopp på storsand =)

De var en trött liten tjej som satt sig i bilen på söndag´s kvällen =) Tack så himla mycket för sällskapet dessa dagar mormor, morfar, moster och morbror =)

KRAM!!

Ett besök på 4H

Idag passade vi på att besöka 4H med Linnea, Nova och Iza. Jag tror flickorna tyckte de va lite spännande =) Självklart fick Becca rida och gissa om hon var nöjd?! =) sedan blev de lunch hemma hos Linnea och ett besök på stig´s för lite mjukglass, en riktigt trevlig och mysig dag trots lite gråt och gnäll emellanåt =)

Ha de bra!! KRAM!!

En promenad i Ersmark =)

Idag har jag och Becca tagit en sparkcykel tur samt en promenad brevid älven, riktigt trevligt, hann besöka en lekpark också =) Sedan hade vi turen att vi fick våldgästa Sara medans Per var hos tandläkaren i afton. Alltid kul att ses synd att de e så långt mellan gångerna. Nu till helgen far jag hem och sover i Bygdsiljum, de blir första gången Becca ska sova där =) Samtidigt ska jag få hjälp med datorerna av broder. Har inhandlat en ny samt att han ska se om han kan göra något åt gammhärket =) Hoppas alla har de bra!!

Välkommen till världen!

Grattis till Monika & Fredrik som fick sitt tredje barn igår kväll, en liten och alldeles underbar liten flicka vid namn ♥Ellie ♥

Sköna söndag!!

Så då var första semesterveckan gjord, de har gått riktigt fort, för fort =) Idag har vi varit på Kågebadet på förmiddagen med Gabban och pojkarna, riktigt trevligt. Tror barnen tillbringade typ 3 timmar i vattnet =)
Där var också Sara, Anton och Holly så Becca hittade ännu en kompis att leka med.

Efter badadet så blev de hem och göra middag, de blev tacos, MUMS!! Sedan begav vi oss ut på en liten fisketripp, gud va spännade Becca tyckte de va =)

Nu ska jag se lite tv och tvätta samt vänta på att Monkan ska ringa, hon åkte nämligen in på BB idag =) Så mysigt att snart få se de lilla livet!! Ha en bra kväll!! KRAM

VARMT!!!

Idag har de varit riktigt riktigt varmt!! Men helt gudomligt =) For till Helena klockan 10.30 idag och umgicks med Sara, Holly, Helena, Oliver och lilla Max hela dagen. Sedan skjutsade jag hem Sara och Holly och hade så tur att Becca fick stanna där medans jag handlade i Kåge, tack så mycket Sara =)
Fick middags gäster av mamma & pappa som hade med sig supergoda jordgubbar och glass. Vi slängde ihop en pastasallad men bacon och tonfisk och åt ute på altan, supermysigt!! En riktigt härlig dag och kväll men nu blir de soffläge med nypoppade popcorn =)

En trött & slut morfar och hans lilla barnbarn =)

Snacka om att lillan byter kläder ofta tror hon hunnit med 4 ombyten idag =)
Ha de bra!! KRAM

Onsdag & Torsdag

I onsdag´s blev de kågebadet för hela slanten. Becca stortrivdes =) De kommer garanterat att bli fler besök dit =)

Efter 4 timmar på badet blev vi bjudna på middag hos Monkan & Fredde. Riktigt trevlig dag och kväll!!

Idag så begav vi oss till stan redan tidigt i morse och följde Frida till frisören där hon klippte sig riktigt kort, blev superfint!! Sedan blev de lunch på stan och efter det styrde vi kosan mot Burträsk och marknaden. Becca blev supernöjd, hon hittade ett Hello Kitty halsband och fick en snygg fläta i håret + en STOR klubba =) Själv fyndade jag sockar. De ultimata marknads köpet enligt mig =)

Efter marknaden blev de ett besök på mamma´s jobb och jag tror Becca tyckte de va kul att hjälpa mormor med hennes sysslor =)

Sedan blev de middag i Bygsiljum och badmys på storsand. Snacka om att lilltjejen somnade snabbt på bilresan hem =)
Jag är sååå stolt över Becca som sovit utan blöja 2 nätter i rad utan någon olycka, nu kanske man inte behöver köpa några mera blöjor?! =)

Kära moster Frida & Becca =)

Ha de bra!! KRAM!!

Soliga Tisdag!

Hela dagen har spenderats utomhus, helt underbart =) Har hunnit med att måla upp Rebeckas lilla soffa hon ska få ha i sitt rum och suttit barnvakt till lilla Tim. Hoppas alla andra också haft en sån skön dag som vi =) Imorgon bär de av till Kågebadet.

Semester måndag =)

Denna dag har de inte hänt särskilt mycket, vi har rensat lite ogräs ute och åkt på sparkcyklen, plockat lite blommor samt bakat lite =) Hoppas de blir bättre väder till imorgon skulle vara kul att fara på stranden. Måste bara skryta lite, Becca har ritat sin första huvudgubbe =)

Ramlade lite med sparkcykeln igår men den e fortfarande en fovvo =)

Nu ska jag göra klart lillan för sängen sedan se True blood. Ha en skön måndag!! KRAM

Sparkcykel!

Rebecka har ju varit såå duktig med att sluta med tuttarna under dagen och har nu varit tuttfri i 2 veckor =) Våran duktiga tjej!! Så idag kom morfar & mormor med en sparkcykel till henne, gissa om de var en nöjd tjeja vi hade här  hemma hela kvällen, de var ju den enda anledningen till att hon slutade med tuttarna =)
Självklart skulle hon ta den på en tur hemma i byn och passade på att sparka förbi Ida och visa upp de nya vrålåket =)

Nu blir de att kasta sig i soffan med lite popcorn och mysa!! KRAM

Festival fredag!

Fredagen började med att fara till Linnea och åka med henne och flickorna ner till stadsfesten och självklart åka lite karuseller samt köpa en Hello Kitty ballong =) Åsså blev de lunch i stadsparken, en nachotallrik, riktigt mysigt tills måsj*veln sket mig på ryggen =) Måste ha tyckt att jag förtjänade de =) En riktigt trevlig förmiddag och alla 3 små tjejer tror jag blev riktigt nöjda!

Sedan blev de att fara hemmåt och fixa till sig och lämmna bort barn för att få en utekväll tillsammans. Vi for och käkade middag hemma hos Linnea & Jimmy och förfestade lite och sedan blev de stan och Robyn + öltält =) De blev en toppen kväll med otroligt trevligt sällskap =)

Lördagen var man lite seg men de har funkat bra de med, for och hämtade hem lilltjejen sedan käkade vi middag med Monkan & Fredde och myste med godis och dricka =) Idag väntar vi på att morfar´s ska komma och hälsa på! Ha en bra dag!!! KRAM