Stockholm

Har tillbringat min födelsedag i stockholm med familjen samt sambons familj =)
Vi har haft toppendagar de ända jag kan klaga på var väl boendet men vi var ju inte där så mycket så de funkade =)
Kom fram till stockholm på tordagskvällen och Becca tyckte de va superspännande att flyga för första gången och åka buss. De blev bara att packa upp och planera fredagen.

På flygplatsen i skellefteå =)

Vårat "vackra" rum

Fredagen mötte vi upp svärfars syster och begav oss till Skansen. Där tillbringade vi HELA dagen =) Hade toppenväder och de va supermysigt. Kvällen gick vi ut och firade mig, jag fyllde tydligen 30 den dagen =)

Becca & faster Åsa

Svärfar Sören & hans syster Ingalill

Lördagen blev de grönan för hela slanten även denna dag toppenväder!! Jag, Per och Becca stannade kvar längre än de andra och myste vid vattnet och åt en supergod middag på kryddhyllan. Båtturer och mysiga promenader.

Becca hann se David också =)

Söndagen blev en shopping dag, jag fick handla de jag ville som present från min kära sambo =) Så de blev stövlar, handväska, kjol, kavaj tröja och smycke =)
Vi mötte upp svärfars syster och hennes barnbarn också och strosade på stan och gamla stan, gud så mysigt de är i Stockholm!!
Middagen blev på en mysig resturang i gamla stan.

Becca och tremänningen Linnea

Har haft riktigt underbara dagar i huvudstaden med ett trevligt sällskap. Kan verkligen tänka mig att ta en weekend till där snart, men aldrig skulle jag klara av att bo där =) Gud va folk är stressade och trängs och finns överallt =) men skulle man bo där skulle man väl komma in i lunken.
Men de var verkligen ett toppen sätt att fira min speciella dag!! =)
Tack så mycket familjen Berg för sällskapet!!!

Här kommer en sista bild i detta långa bildinlägg, de är från flyget hem =)

Ett litet paket på bron

När jag kom hem ikväll så berättade Per att de låg ett paket på bron som var till mig =)
I paketet låg en jättefin tavla från Monkan, de va tydligen den första av mina paket från henne... spännande =)

Nu håller jag på att peppa inför stockholm och ska försöka tvätta upp de som ska med. De blir att packa imorgon när jag kommer hem från röntgen, dags igen att åka in i tunneln =) börjar vara van.
Ha de toppen allihopa!!
KRAM

Snart blir de stockholm =)

Nu ska jag bara jobba kväll imorgon sedan ledig tills på tisdag =)
På torsdagkväll åker vi till Stockholm och stannar tills på måndag, känns riktigt roligt. Resan är både semester och för att fira min nobla ålder jag fyller på fredag =)
Hela 30, känns lite konstigt =)
Ikväll var vi förbi grannarna på kaffe och jag blev såå himla glad och rörd när jag fick ett jättefint blomster arrangemang, tack så mycket familjen Strandberg ♥

Nu blir de ett avsnitt av Grimm sedan sängen!!
KRAM

Underbara vecka med sol =)

Haft en riktig sommarvecka hela veckan förutom idag då de va riktigt hurvigt ute.
Jobbade mån - onsdag sedan hade jag tagit semester torsdag, fredag och de va de bästa jag gjort =)
Torsdagen hade vi familjen Lestander över på middag, supermysigt.
Fredagen blev de mys med Monkan, Tim och Ellie på dagen sedan efter middagen blev vi bjudna till grannarna på vinkväll =)
Lördagen va jag lite seg så de blev mest en mysdag med handling och grillning.
Idag har de inte hänt så mycket med de är lika mysigt det med!!
Imorgon väntas jobb men jag jobbar bara 3 dagar denna vecka sedan på torsdag blir de röntgen på morgonen sedan avfärd till Stockholm över helgen =)

Söndag hos moster

Idag har både jag och Per jobbat typ heldag och kväll. Vi båda började 10.00 och jag slutade 20 och Per 22.
Så lilltjejen fick en heldag med moster Frida.
De blev en cykeltur in till stan och där fick hon tydligen shoppa loss, fick en kjol, väst, byxor, munkjacka och kofta. Blev ordentligt bortskämd av moster Frida =)
Sedan hade de farit till nordanå lekparken och efter en massa lek blev de ica kvantum. De kom förbi mitt jobb och visade upp sig och sedan hade de myst resten av kvällen.

Tack såå himla mycket för idag Frida, Becca bara älskade det =) ♥

Självklart lämnade jag kameran med henne, men inte min nya, hon fick låna den gamla =)

Slush time på stan efter shoppingen =)

Blev blå om tungan =)

Posera i den nya kjolen och västen, hon verkligen älskade dessa =)

♥Tack en än gång syster för allt♥

Ha de bra allihopa!!

Kommunaldagen samt tidig present

Igår kom min bror och hälsade på med ett paket från alla mina syskon och mina föräldrar. De tyckte jag skulle få den före vi far till Stockholm =)
Gissa vilken fin ny kamera jag fick?!! Jag är supernöjd men de kommer ta ett tag innan man lärt sig alla finesser =)
♥Tack så mycket hela min familj!! ♥

Några bilder tagna med kameran igår:

Idag fick jag tillfälle att använda den igen, jag och Becca for med familjen Lestander på kommunaldagen för att se David Lindgren, snacka om att Becca va salig när hon fick vara med på kort med honom och få autograf. Sötnosen och en av hennes första idoler =) Men snacka om lång kö till bordet där han satt och alla bara tryckte på. Tillslut såg vakten att våra små hade de alldeles för trångt så vi fick gå före!!

Lyckliga tjejer =)

Underbara måndag!!

Vädret har varit helt underbart!!
Vi for och hälsade på Emma, Knut och Sally efter lunch idag och stannade till 17.00.
Tiden springer iväg när man har trevligt =)
Riktigt kul att träffas igen, vi måste bli bättre på de Emma =)

Efter grillade kotletter och sallad ute på altanen blev de glassköp av glassbilen och cykeltur i Ersmark. Älskar sådana här dagar, då mår man gott!!
Imorgon blir de stan och sedan kommer Sara på middag. Ha de bra!!

Stugdagar i Sikeå...

Vi packade ihop oss i torsdags och hämtade syster Frida och for ner till syster Åsa´s stuga i Sikeå. Där har vi varit i två dagar och bara myst, ätit, druckit gott och spelat massa kort =)
Torsdagen va vädret lite sämre men fredagen kunde vi sitta ute hela dagen, kvällen och natten =)

♥Tack Åsa & Fredrik för att vi fick komma och sova över och tack för all underbar mat ♥

Kom hem idag vid 18.00 och har bara slappat och tvättat, känns riktigt bra att bara ta de lugnt =)
Tyvärr börjar Per om att jobba imorgon klockan 20.00 så detta är vår sista lediga kväll/natt tillsammans. Men jag är ledig ända tills på torsdag klockan 12.00 =)
Här kommer lite kort från dessa dagar:

Pojkarna for och fiskade på fredagen och Fredrik lyckades få två harrar och Becca och Linus va mäkta intresserade av rensningen av fiskarna, Becca tyckte synd om den större fisken =)

Frida den nästan obesegrade mästaren i vändtia, här spöar hon Per =)

Becca slocknade i min famn på fredagskvällen, de e så mysigt när de gör de =)

Nu blir de mys i soffan och godis!!