Jobb och annat..

Har bara en dag till kvar på jobbet sedan är jag ledig igen =) Känns lite jobbigt att jobba när jag är så pass förkyld som jag är och min ländrygg spökar lite... har haft mera ont nu men jag tror och hoppas att de beror på förkylningen.

Min rygg just nu, Becca va fotograf =)

Delen av ärret som är från nacken och ner till bh:n är väldigt ljust och fint men den nedre delen är lite fulare men de e riktigt snyggt ändå =)

Har skaffat mig lite ny inredning hemma, alltid kul =) Köpt två små tavlor med text och ett väggord som passade perfekt på toaletten.

Nu blir de soffan en stund sedan kallar sängen och en förhoppningsvis hel natts sömn. Har vaknat lite till och från med host attacker. Hoppas alla andra har de toppen!!

Veckan som varit..

Har hunnit med mycket i veckan. For till Umeå i onsdags och träffade min läkare. Han tyckte ryggen såg riktigt fin ut men var lite orolig för en punkt i ländryggen som va riktigt öm då han tryckte, så jag skulle fara på vårdcentralen och ta en sänka då jag är kvitt från min förkylning. Håller tummarna på att de ej är något!!
Blev bjudna till grannarna på middag på onsdagskvällen och de va riktigt riktigt trevligt, slutade med att vi vandrade hem 04.00 på morgonen =)

Sedan har vi också hunnit med en sväng till stugan i Kattis, ett till bröllop och uppvakning av min mamma som fyllt 60 =)
Jag har också arbetat min första arbetsdag idag mellan 10-20 och de kändes kan jag lova =)
Men jobbar bara till på onsdag sedan är jag ledig en hel vecka. Då bär de av till systers stuga i Sikeå.
Här kommer lite blandade bilder från dagarna som varit.

Vårat smultronställe, skulle bara fått dit något vi kan sova i =)

Helena & Jimmy

Söta Max

Min mormor ♥

Första tårtan med 60 ljus =)

Mamma & Åsa

Peder & jag

Amanda & Wilma

Hela familjen Wiklund

Nu kallar sängen. Jobb i morgon också 8-16, Ha de bra!!

Semester och Bröllop =)

Semestern rullar på, ikea resan va superkul och vi hade en toppenkväll =)
I lördags gifte sig min barndomskompis Linnea och jag hade äran att få vara hennes tärna.
Linnea va så himla vacker och hon och Jimmy såg så ofantligt lyckliga ut =)
Hela dagen gick så himla snabbt. Jag for till Linnea vid 09.00 och va med henne hela morgonen.
Hade tur som fick hjälp med håret av Malin och jag blev supernöjd!! Tack så mycket Malin!!!
Sedan blev de fototagning av duktiga Lisa, också en barndomsvän =)
Vigseln va klockan 15.00 och efter de begav vi oss med buss till Bureå. Hela kvällen/natten va toppen!!
♥Grattis till Linnea och Jimmy, ni är så himla fina!! ♥

De vackra brudparet och småtärnorna Nova & Iza

Jag, Linnea, Jimmy och Joel

Den vackra och goda tårtan som Johanna gjort

Bestman och brudtärna =)

Jag & Malin

Detta var några av bilderna som togs.
Ha en toppenkväll allesammans
Kram

Härliga söndag!!!

Idag packade vi ner lite bullar och saft och begav oss till Kågebadet med Challa, Ida och My.
Lite duggregn i början sedan sprack de upp och vi fick toppenväder och barnen va nöjda som fick bada =)

For från Kågebadet efter 16.00, hem och åt middag och sedan blev de en kvälls cykel tur och efter det hamnade Becca hos grannarna och spelade yatzy =)

Nu ikväll har jag packat Beccas väska. Hon ska fara och sova i husvagn i Bureå imorgon. Jag och Per ska fara på Ikea med några kompisar och på kvällen blir de middag och god dryck =) Hoppas alla har de bra!! KRAM

Lördagen...

I lördags var de konstigt väder hela dagen, skurar och sol i omgångar.. så jag och Becca passade på att baka bullar =)
Sedan på kvällen kom Gabban och vi hade myskväll med popcorn och kärleksfilm =) Mysigt värre!!!

Bullarna blev riktigt goda =)
KRAM

Nytt tillskott här i stora världen..

Idag var vi till Leos lekland med Gabban och pojkarna och jag tror hela Skellefteå tänkte den tanken, de va fullproppat =) Men barnen va nöjda som fick springa runt och leka och krama Leo. Efter leken for vi upp till BB för att mysa och titta på Martina och Aron nytillskott =) Martina födde en liten flicka natten till idag, Betty. Hon vägde 3115 och va 48 lång och hon va sååå söt och liten!! Snacka om att man inte ville lämna tillbaka henne?!! Blir nog många turer till Drängsmark här framöver =)

Tjejfest!!

Jag och Gabban hade tjejfest igår på Tällåsen, sedan bar de av till Lanternan i Byske.
En toppenkväll ute med trevligt folk och bra musik =)
Sovde över hemma hos Gabban och vi fick surra av oss ännu mera idag =)
Ikväll känner jag mig lite mör och slut, blir popcorn och mys i soffan. Imorgon blir de sjukgymnastik på Reko. Snart haft semester i 2 veckor nu och jag har njutit =)

FREDAGEN

Fredagen spenderades från 10.00 till 15.30 på kåge badet, lyckats bränna min högra axel samt näsa =)
Barnen hade de underbart i värmen. Blev bjudna på middag hos monkan och fredde och vi lyxade till de med att ta taxi hem på natten så vi båda kunde ta oss en god drink =)

Idag har de varit en lugn dag. Per är och hjälper Fredrik med hustaket fortfarande och jag har handlat och varit hos syster Frida där också mamma och pappa va. Frida va snäll och bjöd på pizza till middag!! Nu ska jag slappa och bara ta de lugnt.

KRAM

Underbara dagar i sol och värme...

Kan definitvt inte klaga på mina första semesterdagar =) Har de helt underbart med sol, bad och goa vänner!! Imorgon blir de också en utedag på kågebadet om de nu lyckats laga pumpen som gått sönder. Idag har vi varit en sväng på skatan. Hoppas alla har de lika skönt som vi!!!

Underbar utedag =)

Dagen har spenderats ute. For till ostviks träsket vid 11.00 och mötte upp Gabban och pojkarna samt Martina med familj och Åsa med familj. Där blev de bad och lunch.
Sedan bar de av till Tällåsen för mera solning och lek samt så blev vi bjudna på middag, plättar =) Passade perfekt i solen.
När de började närma sig kvällen for vi mot Kåge och barnen fick leka i lekparken samt äta kvällsfika ute.
Har typ nyss kommit hem och duschat samt lagt lillan och jag kan lova att jag e röd om nosen, solen har verkligen tagit =) Älskar sånna här dagar!!

Ellen och lill Kalle =)

Harry och Becca

Martina med go magen =)

Solig söndag

Idag har vädret varit underbart =) Fick middagsfrämmande av Åsa, Fredrik och barnen, blev tacos, supergott =) Becca och Linus provade poolen för första gången, fick godkänt tror jag, hade svårt att få Becca därifrån =)
Efter de farit for vi till Kåge en stund och Monkan hjälpte mig med frisyren, så nu vet jag hur vi ska göra med mitt hår inför Linnea och Jimmys bröllop. Hoppas alla njutit av de underbara vädret idag och hoppas de fortsätter att vara fint!!!

KRAMAR!!

Festival lördag

Hade bestämt med Linnea, Nova, Isabell och Emelie att fara på festivalen på lördagen, när vi vaknade insåg vi att de inte va toppenväder men vi struntade i det och for ändå =)
Vi hade riktigt trevligt, åkte karusell, köpte varma chips, köpte sockar och ballonger. Jag och Emelie åkte också karusell och de va inte igår, jäklar vilken adrenalin kick =)
Efter festivalen köpte vi thaimat och for till Linnea och käkade gott och surrade bort några timmar. En toppenlördag med andra ord =)

Peppade tjejer =)

Jag och Emelie på väg mot karusellen =)