Jobb och mys med lillan..

De här dagarna som gått av denna vecka har varit fullspäckade. Vi måste hinna allting klart innan köket kommer på plats :-) Måndagen gick åt att handla hem trösklar och montera dem, lättare sagt en gjort, toa´s tröskel sprack två gånger. Tvungen in till stan på tisdagen och köpa en ny :-(  Men nu är alla på plats *jihoo*

 Nya till alla 3 sovrum + toa och vardagsrum

 Visst blev resultatet snyggt??

Tisdagen började med att Per jobbade och jag slipade listerna runt köksfönstret och dörren. Tog lillan på en promenad efter lunch, tänkte att hon skulle sova i vagnen, men de gick inte :-) vägrade sova, så när vi kom hem gick vi in och jag la ner henne i hennes säng, då somnade hon på två röda :-) Började maskera fönstret inför betsningen. Per slet ut resten av köksinredningen, så nu är det nästan helt tomt i köket. Lillan var lika glad som alltid, fick titta på när mamma och pappa jobbade :-)



När Per kom hem från jobbet på onsdagen tog han lillprutten och körde henne till farmor. Ville inte ha henne hemma när jag betsade, de luktar så hemskt. Hämtade hem lillgumman klockan halv åtta, och hon hade skött sig exemplariskt. Hon och farmor fick rå om varandra :-) Jag tror de hade det riktigt mysigt.

 Bild på fönstret efter betsning, före var de furu. Sakns lister och fönsterbräda på bilden :-)

Idag har vi fått haft en lugn dag och kväll, jag och lillan tog sovmorgon och har mysit hela dagen :-) Hon har fått prova majskrokar för först gången, de var en hit :-)



 Mums :-)

Var meningen att resterande av köksgrejorna skulle komma idag, men de ringde och sa att de kommer på fredag och att de börjar sätta upp köket efter helgen och inte imorgon :-( men men en helg till kan vi leva såhär :-)
Kvällen har vi spenderat i soffan och bara haft de trevligt, Rebeckas farmor och farfar kom på besök en liten stund, annars har vi bara varit med varandra, ganska skönt måste jag säga :-)
Måste lägga in en bild när lillan sugen på foten, hon är sååå söt:



Nä nu ska vi nog krypa till säng´s. Ha de underbart allihopa.

Kram








Kommentarer
Postat av: Emma

Vad duktiga ni har varit, och vad snyggt det blir! Jätteroligt att du inte målade fönstrena vita, utan mörka istället. Jag tycker det är SKITsnyggt med mörka fönster! Jag har flera kompisar som har målat deras mörka fönster vita och jag bara "NEJ" det är ju skithett med mörklaserat! :-)

2008-09-13 @ 13:48:55
URL: http://emsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0