Husmor

Idag måste jag verkligen skryta över både jag och min kära svärmor =) Vi lämnade av pappan i huset på jobbet strax före 10 sedan for vi till Myckle och började baka, vi har hunnit med att göra hjortronsylt, svartvinbärs saft, blåbärspajer, äppelkaka och äppelpaj =) en helt fantastiskt trevlig dag och nu har man en massa trevliga hemmagjorda gosaker i kyl och frys. Becca var också jätteduktig med att slicka skålar och leka med farfar, farbror och faster =)
Sedan efter god middag for vi förbi mitt jobb och sa hej sedan till Frida på en kopp kaffe och lek med Holly. När vi for hem somnade Becca och ligger nu i sin säng och sover så sött =) Tyckte så synd om våra grannar som inte fått några äpplen i sitt äppelträd så när jag burit in dottern plockade jag en påse och gick förbi med den, tror de var uppskattat, bättre att de kommer till användning än att de ska slängas, har ju fått så ofantligt mycke äpplen i år. Nu ska jag surfa runt en stund sedan blir de sängen för mig med, de e ju jobb imorgon igen =)


Skogens guld =)


Saftmajan fick jobba =)


Blåbärs paj, smakade exakt som när min farmor gjorde dem åt mig när jag va liten.




Äppelkakan i ugnen =)




Äppelpaj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0