Nu är de jul här i vårt hus...

... julen är kommen :-) Nu har fjärde advent varit också, bara 2 dagar kvar till julafton. *jihoo*



Har inte bloggat på vääälldigt länge. Har haft fullt upp med julstök plus att både jag och sambon åkte på magsjuka för en vecka sedan, usch de va inte roligt ska jag säga, höll i sig lääänge :-( men som tur va så klarade sig becca. Lillan har hunnit bli 9 månader, huga vad tiden springer iväg. Hon är sååå duktig, har sagt både mamma och pappa, men jag tror inte hon förstår innebörden av orden, men mammahjärtat smälte :-) Senaste favorit grejen är att klappa händer, de är otroligt roligt :-)



 Becca provat farfar´s glasögon :-)

Tidigare i veckan var jag förbi och hälsade på Linnea och Nova. Blev bjuden på go fika :-) Alltid trevligt att ses, synd bara att de inte blir oftare, vi får bli bättre på det :-) Nu är de ju så roligt att se att Becca och Nova kan leka tillsammans, de skiljer ju bara 6 månader mellan dem.





Igår var vi förbi i Bygdsiljum, oj så mysigt mamma hade gjort de. Massor av tomtar och julmys överallt :-) Jag blev salig :-)
Skulle hämta hem ett vitrinskåp vi fått av brorsan, ska måla det vitt och ställa i köket, bilder kommer senare :-)  Idag och vi varit i myckle hos Beccas farmor och farfar, Birgitta hade köpt skinka åt oss, så jag fick hjälp att griljera den. Den blev supersmarrig :-)

 Våra fina skinkor :-)

 Becca nyfiken.


 
Så nu är allt klart inför julen, revbenspjäll och köttbullar är gjorda, skinkan griljerad och tjälknölen blev jag tvungen att leja bort, pga att våran NYA ugn har en säkerhets spärr som slår av efter 4,5 timme :-(  Hur dumt som helst.
Hoppas ni alla får en underbar Julafton. Kanske hinner jag med något till inlägg innan självaste aftonen :-)
KRAM!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

GOD JUL på er med! :-)) Hoppas ni får en supermysig jul och att Rebecka får många fina klappar (det tvivlar jag inte på)



Vad jobbigt med magsjuka, men skönt att Rebecka klarade sig! Ammar du fortfarande? Det brukar skydda bra mot magsjukan har jag hört. Men gud vad stor hon har blivit sen vi sågs sist. Vi måste se till att träffas snart igen! Kram på er!!

2008-12-22 @ 22:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0