Heldag i bagarstugan i Krångfors

Hejsan allihopa. Denna dag har gått i bakningen tecken. För första gången i mitt liv skulle jag få baka mjuk kaka i bagarstugan =) Jag packade ihop mig och for och hämtade svärmora vid 8.00 imorse och när vi kom fram hade redan Gunilla varit där och eldat plus gjort iordning en sats deg.
De gick riktigt bra för jag och Biggan och vi höll oss från att bli ovänner med våran proffsbagare =) tur att Gunilla hade tålamod =)
Strax efter lunch kom Becca och Per dit med svärfar och for ut i skogen och körde fyrhjuling och fixade ett älgtorn. Tror hon hade en toppendag =)
När vi var klara med brödbaket blev de pizzadax, riktigt gått med pizza bakad i vedugnen.









Här kommer några fina bilder Becca tog under fika pausen =)









Nu kommer de lite modellbilder på Becca som Per tog under deras skogtripp =)









Självklart hann mor och dotter med en sväng på fyrhjulingen med, blev lite sugen på en egen =)





En riktig toppen dag för alla tror jag och nu har jag frysen full med underbart gott bröd som jag nu ska göra kvällsfika av =)
Tyvärr så märker jag av min dj**la rygg och de känns så fruktansvärt ledsamt, vill verkligen få denna operation bortgjord NU!!! Men de är bara att vänta, förhoppningsvis är de väl inte så långt borta.
Men som sagt jag har fått blodad tand, jag tyckte detta var riktigt roligt =) Tack Gunilla för att vi fick baka med dig!!!
Ha en toppenkväll, jag ska lägga mig i soffan efter fikat och försöka räta ut ryggen.
KRAM!!



Kommentarer
Postat av: B

En liten kortfilm från Lycksele. Observera tröjan i slutet! :)



http://vimeo.com/27921900

2011-08-20 @ 09:52:43
URL: http://youtube.com/deltidsharmonisk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0