Julen över och snart ett nytt år...

All planering, all förväntan och spänning inför julafton, och sedan springer de dagarna bara förbi :-) Vi har haft en alldeles underbar jul, ätit gott och umgåtts. På självaste julafton var vi i Myckle, hos Rebban´s farmor och farfar. Där intogs glögg och fika, självklart blev de Kalle ( ett måste på julafton) men tyvärr missade lillälsklingen de pga att hon sov :-) men de kommer ju fler år. Sedan blev de julmiddag, suveränt gott :-)

 En del av maten

Efter mat och prat börjde väntan på tomten :-) Blev såå imponerad av Rebecka, hon blev varken rädd eller ledsen. Bara lite fundersam. Självklart hade hon varit riktigt riktigt snäll, så de blev många klappar för henne.

 Väntar på tomten :-)

 Tomten och lillgull



 Fick paket av tomten





 Lycklig över sin lära gå vagn

 Fin i sin klänning hon fick av faster Åsa och lackskor av farfar´s :-)

Sedan efter en lång dag, somnade lillan nöjd och belåten :-) Då fick vi stora umgås och spela lite spel. Tack för en underbar julafton och tack för alla fina julklappar.



Juldagen blev en lugn hemmadag bara vi i familjen. Lite plock och städ sedan mys i soffan. Jag inredde lillans rum med dekorationerna jag fick av farfar´s och de vi köpt. Visst blev de fint?!







Annandan hade jag bjudit hit mina föräldrar, min bror Peder och min syster Frida på julbord och mys. De va jättemysigt, och självklart hade lillan varit snäll nu igen, så de blev ännu mera klappar :-)



 Klappar från morfar´s

 Lillan med sin nya fina boll :-)



 Jobbigt att öppna julisar :-)

 Julmaten

 Min dukning :-)

Tack mamma och pappa för de fina julklapparna. Dessutom skickar lillan tusen kramar och pussar till moster Frida som fyllde år på annandagen också :-)


Lördagen bjöd vi hit lillan´s farmor och farfar samt faster Åsa och farbror Ola på julmat´s rester. De blir ju alltid såå mycket mat över så de passade alldeles utmärkt. Alltid trevligt att umgås och surra bort några timmar.



Idag har vi haft en lugn och skön dag, jag och lillan gick ut med hennes nya pulka hon fick av farfar´s. Jag tror hon tyckte de va riktigt roligt.





De va riktigt härligt väder att vara ute i :-)
Sedan har jag varit lat och bara suttit i soffan eller vid datorn. Tvättat lite och byt i lillans säng, till hennes nya sängkläder hon fick av morfar´s:

 Visst var de fina?! :-)

Nu ska jag gå och vika lite tvätt och sedan kallar sängen :-) Ha en trevlig sista vecka på året 2008, detta år är nog de bästa i mitt liv, vet ni varför?! :-) JOOO därför att våran lillälskling såg världens ljus :-)

KRAM!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ni verkar ha haft en mysig jul :-) Vad fin lillan är! Kram

2008-12-29 @ 12:15:01
URL: http://emsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0